.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشارکت بیشتر نهادها و دستگاه ها در مراکز خیریه لازم است

 شمال نیوز: مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران در حاشیه بازدید از بازارچه خیریه نوروزی ماهک گفت: درباره علت افزایش بیماری سرطان دراستان مازندران تحقیق و پژِوهش کمی صورت گرفته است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرنگار آریا درساری، مریم جمشیدی با اشاره به اینکه 40 درصد از بیماران مبتلا به سرطان که به محک ( بیمارستان تخصصی سرطان درتهران ) مراجعه می کنند، از مازندران و گلستان هستند، افزود: لازم است تحقیق و پژوهش درزمینه علت بروزسرطان درمازندران صورت گیرد.

جمشیدی با بیان اینکه شاید بسیاری از بیماریها درمرحله ابتدایی قابل پیشگیری و درمان باشند، افزود: خانواده ها با انجام اقداماتی مانند: ایجاد تحرک درکودکان و دورکردن آنها از تکنولوژی هایی که دردرازمدت برمغزو اندیشه کودک تاثیر نامناسب می گذارد، می توانند در تامین سلامتی آنها نقش داشته باشند.

وی بچه های دهه 90 را کودکانی مظلوم و معصوم که نیازمند توجه و محبت بیشتری هستند، دانست و ادامه داد: ممکن است امکانات سرگرمی و تفریح بیشتری برای این کودکان فراهم باشد ولی به دلیل مشغله زیاد والدین از لحاظ مهرو محبت خانوادگی کمبود دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید برنقش دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت دراستان مازندران، ابرازداشت: لازم است تحقیق جدی برروی علل افزایش بیماری سرطان دراستان صورت گیرد.

وی هرگونه تحقیق برروی علت به وجودآوردن و افزایش بیماری سرطان  را به عنوان سرمایه گذاری طولانی مدت برروی نسل جدید که سرمایه های آینده ماهستند، عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید فراخوان لازم را با همکاری نهادهایی مانند : جهادکشاورزی، منابع طبیعی و ..بدهد تا به علت اصلی بیماری سرطان دراستان پی ببرد.

جمشیدی با بیان اینکه هم اکنون فاصله معناداری میان بخش صنعت، کشاورزی و دانشگاه ها به عنوان مرجع علم آموزی وجود دارد، ابرازداشت: این فاصله در درازمدت منجربه صدمات بسیاری برای جامعه می شود، درحالی که با اجرای پژوهش و تحقیقات مختلف و همکاری بیشترمیان این نهادها می توان این فاصله را کم کرد.

این مقام مسئول اظهارداشت: ممکن است انجام تحقیقات درفاصله کوتاه تاثیرچندانی نداشته باشد ولی در درازمدت فرزندان سالم تری را تحویل جامعه خواهد داد.

جمشیدی با بیان اینکه در استانی زندگی می کنیم که امکانات برای تولید محصولات ارگانیک وجود دارد، گفت: ولی آنقدر درگیر زندگی ماشینی شدیم که همه این ظرفیت ها رابه فراموشی سپردیم.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه جسم سالم مقدمه ای برای رشد و تعالی کمال نیز فراهم می آورد، افزود: علاوه براین آرامش روحی و روانی  تلنگری برای ما می شود تا شیوه ای  مناسب برای زندگی داشته باشیم.

وی افزود: حداقل باید سعی کنیم که یکی از اقدامات اشتباه زندگی را حل کنیم، تا زندگی سالم تری داشته باشیم.

جمشیدی با بیان اینکه راه اندازی بازارچه خیریه برای حمایت از کودکان بیماردراستان اقدام خداپسندانه ای است، ابرازداشت: مشارکت بیشتر نهادها و دستگاه ها درایجاد تنوع و افزایش چنین بازارچه هایی موثراست. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 7.218 seconds.